تعبیر خواب عنکبوت

تعبیر خواب عنکبوت

تعبیر خواب عنکبوت    
پارسی زیتعبیر خواب – خواب یکی از آیات و نشانه‌های خداوند است. هنگامی‌که انسان به خواب فرومی‌رود، روحش از پنجره جسم خارج شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به پرواز درمی‌آید و هر آنچه را که روح در این سیر و سیاحت مشاهده می‌کند، به شکل خواب در ذهن شخص مجسم می‌شود.     در قرآن کریم چندین واژه برای خواب آمده است، از جمله «حُلم» که جمع آن «أحلام» است، همچنین «منام» و «رؤیا». در احادیث نیز واژه «رؤیا» آمده است، و از خواب‌های صادق و نیکو به «مُبشّرات» نیز یاد شده است.با ما همراه باشید تا تعبیر خوابتان را پیدا کنید .
تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب دیده می‌شود، گفته می‌شود. در بسیاری از تمدن‌های باستانی خواب دیدن به عنوان یک ارتباط فراطبیعی یا وسیله‌ای برای مداخلات نیروهای غیبی در نظر گرفته می‌شد که افرادی با نیروهای ویژه قادر به گره‌گشایی از مفهوم آن هستند. در دوران معاصر مکاتب مختلف روان‌شناسی تئوری‌هایی را در مورد معنا و مفهوم خواب‌ها ارائه کرده‌اند. در روان‌شناسی تحلیلی شیوه‌های تعبیر خواب برگرفته از روشی است که زیگموند فروید بنیان‌گذار مکتب روان‌کاوی در اثر مهم خود «تعبیر خواب» (۱۹۰۰) ارائه داده‌است. فروید در این کتاب تئوری خود را در مورد کارکردهای خواب تشریح کرده‌است. بخش عمده‌ای از کتاب به شرح رویاهای شخصی خود فروید، نزدیکان و آشنایان و بیماران می‌پردازد. از نظر وی معنای هر خوابی در مورد تحقق یکی از آرزوهای و خواسته‌های انسان است. آرامشی که در خواب به شخص خفته عارضه شده به وی اجازه بیان خواسته‌های سرکوب‌شدهٔ خود را می‌دهد. البته تعارض‌هایی که در ارضای خواسته‌ها و تحقق آنها وجود دارد ممکن است آن را تبدیل به یک رویای ناخوشایند سازد

۱. تعبیر خواب عنکبوت به طور کلی

عنکبوت در خواب معمولا آینده و موفقیت شما در دوران پیش رو را نشان می‌دهد. خوشبختی و ثروت را تجربه خواهید کرد و روابط اجتماعی‌تان بهتر خواهند شد. اما، ممکن است حس ترس از زندگی آینده را نیز تجربه کنید.
عنکبوت می‌تواند شخص مونثی باشد که در زندگی شما بسیار اهمیت دارد. می‌تواند مادر، خواهر یا یک مونث مهم دیگر باشد.
زمانی که می‌خواهید خوابی درباره عنکبوت را تفسیر کنید، باید تمام جوانب خواب خود را در نظر بگیرید و اگر می‌خواهید معنای واقعی خواب خود را بفهمید، باید تمام جزییات را به خاطر بسپارید.
ممکن است خواب ببینید که یک عنکبوت شما را نیش زده یا این‌که یک عنکبوت را می‌خورید. یکی از رایج‌ترین خواب‌ها درمورد عنکبوت، خوابی است که در آن عنکبوت در حال تنیدن تار است یا بر روی شما می‌پرد. همچنین ممکن است خواب ببینید که عنکبوت در دهان یا موهای شماست.
اگرچه ممکن است چندشناک به نظر برسد اما در اکثر موارد، جای هیچ نگرانی نیست. در اکثر موارد، دیدن عنکبوت در خواب، کاملا مثبت است.

۲. دیدن عنکبوت ثابت و بی‌حرکت

اگر یک عنکبوت بی‌حرکت را در خواب دیدید، می‌تواند به یک قدرت اشاره کند که در برابر رفتارهای تخریب‌گرتان ، از شما محافظت می کند.

۳. تار عنکبوت

اگر عنکبوت خواب شما در حال تنیدن تار باشد، نشانه خوبی است. این خواب به پاداشی که از کار سخت نصیب‌تان می‌شود اشاره می‌کند. دوران مفیدی را در آینده نزدیک خواهید داشت. این احتمال وجود دارد که در کار خود، ترفیع بگیرید.
همچنین، اگر در خواب ببینید ک یک عنکبوت در حال تنیدن تار است، می‌تواند خلاقیت شما را نشان دهد. این تار می‌تواند نشان دهد که در رابطه واقعی خود گیر افتاده‌اید. احساس می‌کنید آزادی خود را از دست داده‌اید.
همچنین، دیدن تار عنکبوت در خواب ممکن است نشان دهد که شما احساس غریبه بودن در زندگی واقعی خود را دارید. به چه معناست؟ خوب، می‌خواهید تار خود را درست کنید و از دیگر افراد و موقعیت‌ها فاصله بگیرید.
گاهی وقت‌ها تاری که توسط عنکبوت ساخته می‌شود می‌تواند به ارتباط جهانی در دنیا نیز اشاره کند.

۴. تعبیر خواب عنکبوت روی دیوار

اگر در خواب‌تان،  یک عنکبوت از دیوار بالا می‌رود، می‌تواند معنای مثبتی داشته باشد. این خواب می‌تواند نشان دهد که آرزوهای‌تان محقق می‌شوند.

۵. عنکبوت به سمت شما می‌آید

اگر در خواب ببینید که عنکبوتی به سمت‌تان می‌آید، احتمالا در ترس خواهید بود. این خواب می‌تواند به این معنا باشد که شما از یک ارتباط فرار می‌کنید اما در آن لحظه، امکان آن وجود ندارد.
این خواب می‌تواند معنای دیگری نیز داشته باشد. ممکن است به این معنا باشد که در آینده نزدیک، دوران خوبی نزدیک انتظارتان را می‌کشد.

۶. تعبیر خواب عنکبوت در حال افتادن

اگر در خواب دیدید که عنکبوتی در حال افتادن است، ممکن است به این معنا باشد که بعضی از دوستان قدرتمند خود را از دست می‌دهید.
تعبیر خواب عنکبوت سیاه

۷. عنکبوت با شما صحبت می‌کند

اگر در خواب ببینید که عنکبوتی با شما صحبت می‌کند، باید به دقت به صحبت‌های او گوش دهید. ممکن است پیام‌های خیلی مهمی را از یک عنکبوت بشنوید.

۸. عنکبوت شما را نیش می‌زند

اگر در خواب، عنکبوتی شما را نیش بزند، به مادر یا زنانی که در زندگی شما مهم هستند اشاره می‌کند. این خواب معمولا نشان می‌دهد که شما با آن فرد به مشکل خواهید خورد. ممکن است مادر غیرقابل تحمل یا زن دیگری باشد که سعی می‌کند شما را برای خود داشته باشد.
ممکن است در رابطه با زنی باشید که احساس تملک به شما دارد و شما احساس می‌کنید که گیر افتاده‌اید. خواب نیش عنکبوت می‌تواند به معنای قطع رابطه با شریک خود – به دلیل خیانت او – نیز باشد. همچنین، خواب نیش عنکبوت به معنای زخم عاطفی از گذشته نیز هست.

۹. جنگ دو عنکبوت

اگر در خواب شما دو عنکبوت با هم مبارزه کنند، به این معناست که دو دوست مونث شما در آینده نزدیک با هم به مشکل می‌خورند.

۱۰. تعبیر خواب عنکبوت در گوش

اگر در خواب ببینید که عنکبوتی در گوش شماست، به این معناست که باید به مادرتان یا یک زن دیگر گوش بدهید.

۱۱. داشتن یک عنکبوت

اگر در خواب ببینید که یک عنکبوت دارید و از آن مانند یک حیوان خانگی در خانه نگه‌داری می‌کنید، نشانه این است که ممکن است در زندگی با ترس‌های زیادی مواجه شوید. شما برای شروع جدید و ماجراجویی‌های جدید آماده‌اید.

۱۲. خوردن یک عنکبوت

اگر در خواب، یک عنکبوت را بخورید یا اگر عنکبوتی در دهان‌تان باشد، به این معناست که می‌توانید موقعیت را کنترل کنید. شما در کار و زندگی شخصی خود موفق خواهید بود.

۱۳. بچه عنکبوت

اگر در خواب، بچه عنکبوت ببینید، می‌تواند نشانه شروع جدید باشد. همچنین به یک رابطه جدید نیز اشاره می‌کند.

۱۴. تعبیر خواب عنکبوت بزرگ

اگر عنکبوتی که در خواب شماست بسیار بزرگ است، نشانه خوبی نیست. این نشان می‌دهد که انتهای دوره ثروتمندی است. اگر در خواب دیدید که این عنکبوت بزرگ شما را نیش زد، نشان می‌دهد که مشکلات و فشارهای زیادی بر سر راه ثروت شما قرار دارند.

۱۵. تعبیر خواب عنکبوت مرده

اگر خواب عنکبوت مرده را دیدید، نشانه خوبی نیست. این خواب می‌تواند نشان‌دهنده بخت و شانس بد باشد. اگر خواب یک عنکبوت مرده را ببینید، به این معناست که بر وسوسه زنی که اهمیت زیادی در زندگی شما دارد غلبه می‌کنید.

۱۶. تعبیر خواب عنکبوت سمی

اگر خواب یک عنکبوت سمی را ببینید، به اتفاق بدی در زندگی واقعی شما اشاره می‌کند. به این معناست که الکل یا مواد مخدر صرف می‌کنید یا درگیر یک رابطه بد می‌شوید. خواب یک عنکبوت سمی نشان می‌دهد که یک موقعیت واقعی می‌تواند برای‌تان چه از نظر جسمی و چه عاطفی خطرناک باشد.
تعبیر خواب عنکبوت زرد

۱۷. تخم عنکبوت

اگر در خواب، تخم‌های عنکبوت در تار را ببینید، به این معناست که نمی‌توانید استعدادهای خود را بشناسید. همچنین ممکن است بسیار خجالتی بوده و نتوانید عقاید و شخصیت خود را ابراز کنید.
اگر ببینید که یک عنکبوت باردار روی تخم‌ها نشسته است، به این معناست که زنی که می‌شناسید به زودی باردار می‌شود.

۱۸. عنکبوت با چندین چشم‌

 اگر در خواب عنکبوتی با چند چشم را ببینید، به قدرت تفکری که همه زنان دارند اشاره می‌کند.

۱۹. تعبیر خواب تعداد زیادی عنکبوت در کنار هم

دیدن تعداد بسیار زیادی عنکبوت در کنار هم در خواب نشان دهنده آن است که شما در سخت ترین شرایط و موقعیت های زندگی از حمایت خانواده و دوستان خود بهره مند می شوید. آن ها به شما کمک می کنند تا از مشکلاتی که دارید خلاص شوید و حتی به شما کمک می کنند تا از دشواری های زندگی بیرون بیایید.

۲۰. تعبیر خواب عنکبوت کوچک

دیدن عنکبوت کوچک در خواب تعبیر آن است که شما از اشتباهات خود درس نمی گیرید. این خواب نشان می دهد که شما در آینده با مشکلات بسیاری روبرو می شوید و رسوایی های زیادی به بار خواهید آورد.

۲۱. تعبیر خواب کشتن عنکبوت

اگر در خواب ببینید که عنکبوتی را می کشید، تعبیر آن است که شما در آینده ای نزدیک مشکلات مالی بسیار زیادی خواهید داشت. دام های بسیاری سر راهتان قرار می گیرد که نباید از آن ها غافل شوید.
شما باید بیشتر به این دام ها توجه کنید زیرا آن ها می توانند کار و زندگی تان را بطور کلی نابود کنند. سعی کنید از هر تله ای که سر راهتان ظاهر می شود دوری کنید و برای روبرو شدن با مشکلاتی که دارید هم آماده باشید. اگر مشکلات را نادیده بگیرید، آن ها بزرگ تر می شوند و در نهایت شما همه چیز را از دست می دهید.
همچنین می توانیم این خواب را به شکل دیگری هم تعبیر کنیم. درواقع کشتن عنکبوت در خواب می تواند نشانه ای خوش یمن هم باشد.
تعبیر دیگر کشتن عنکبوت در خواب این است که در دوران پیش رو دشمنان خود را شکست خواهید داد. پیروزی متعلق به شما خواهد بود و دشمنان شما به این نتیجه می رسند که بیشتر از این نباید شما را آزار دهند. شما به خودتان افتخار خواهید کرد و به تمام اهدافتان دست خواهید یافت.
تعبیر خواب عنکبوت قرمز

۲۲. تعبیر خواب عنکبوت روی لباس

شاید شما در موقعیت بسیار دشواری قرار دارید و هیچ یک از دوستان شما حاضر نیست در این شرایط به شما کمک کند. به این ترتیب تعبیر خواب شاید این باشد که شما بسیار ناامید و دلسرد می شوید و نمی دانید که چه کاری انجام بدهید. در چنین شرایطی به شما توصیه می کنیم که این افراد دوستان واقعی شما نیستند پس بهتر است آن ها را از زندگی خود حذف کنید. البته بهتر است قبل از این کار خوب با خود فکر کنید و مطمئن شوید که جایی مرتکب اشتباهی شده بودید یا خیر.
علاوه بر این همانطور که قبلا گفته شد، دیدن عنکبوت در خواب می تواند نمادی از نیمه تاریک وجود شما باشد. برخی اوقات دیدن عنکبوت در خواب به این معناست که شما در آینده ای نزدیک به بیماری های متعددی مبتلا می شوید و به همین دلیل باید بیشتر مراقب خودتان باشید.

۲۳. تعبیر خواب عنکبوت طلایی و درخشان

دیدن عنکبوت های طلایی و زیبا و درخشان نمادی از افزایش برکت و شادمانی در زندگی است.

۲۴. تعبیر خواب عنکبوت سیاه

خواب عنکبوت سیاه معمولا به این مفهوم است که دشمنانی اطراف شما وجود دارند و به همین ترتیب احتمالا شما چیز ارزشمند و گران بهایی را از دست خواهید داد.

۲۵. تعبیر خواب عنکبوت در گوشه اتاق

دیدن عنکبوت در گوشه ای از اتاق در خواب می تواند نمادی از بیماری، ناامیدی یا حتی نیمه تاریکی از شخصیت شما باشد. علاوه بر این باید بدانید که عنکبوت در خواب می تواند تعبیری از رابطه باشد. شما باید به این بینش و درک برسید که همه چیز در این جهان به هم پیوسته است و به همین دلیل باید تلاش کنید تا با محیط پیرامون خود  یکی شده، با آن ارتباط برقرار کنید و جزئی از جهان پیرامون خود شوید.
تعبیر خواب عنکبوت سفید

۲۶. عنکبوت عظیم الجثه و عصبانی

شاید شما در موقعیت بسیار دشواری قرار دارید و هیچ یک از دوستان شما حاضر نیست در این شرایط به شما کمک کند. به این ترتیب تعبیر خواب شاید این باشد که شما بسیار ناامید و دلسرد می شوید و نمی دانید که چه کاری انجام بدهید. در چنین شرایطی به شما توصیه می کنیم که این افراد دوستان واقعی شما نیستند پس بهتر است آن ها را از زندگی خود حذف کنید. البته بهتر است قبل از این کار خوب با خود فکر کنید و مطمئن شوید که جایی مرتکب اشتباهی شده بودید یا خیر.

۲۷. خواب خزیدن عنکبوت بر روی بدن شما یا اعضای خانواده‌تان

این خواب به معنی آن است که شما با بدبیاری روبرو هستید که بر زندگی‌تان تاثیر منفی می‌گذارد. این خواب همچنین می تواند به معنی آن باشد که جنبه‌ی خاصی از رندگی‌تان، مثلا پروژه‌ها یا اصول کاری، تحت تاثیر آدم‌های اطراف‌تان قرار می‌گیرد. اگر از دیدن خواب عنکبوت نترسیدید، این خواب می‌تواند پیش بینی از آن باشد که در مواجه با خطرات بالقوه بی‌پناه هستید.

۲۸. اگر خواب ببینید عنکبوتی از شما دور می‌شود

اگر در خواب دیدید عنکبوتی از شما دور می‌شود، در آنصورت با دقت و ملاحظه‌ی دقیق به شغل خود خواهید پرداخت و مثبت بودن در موقعیت‌های کاری‌تان از اهمیت زیادی برخوردار است.

۲۹. خواب عنکبوتی که شما را تعقیب می‌‌کند

اگر در خواب دیدید عنکبوتی شما را تعقیب می‌کند، این خواب نشانگر پایان بی گناهی است، و شما باید شروع به رشد کنید چون با موقعیت‌ها به شکلی تاپخته برخورد خواهید داشت. شما سعی دارید از مسئولیت شانه خالی کنید.

۳۰. خواب عنکبوت پرشی را دیدن

عنکبوت پرشی معمولا در جنگل‌های گرمسیری، بیابان‌ها و همچنین کوهستان‌ها یافت می‌شود. در کل حدود ۵ هزار نوع مختلف عنکبوت پرشی وجود دارد. رنگ این عنکبوت‌ها متفاوت است. در خواب، عنکبوت پرشی می‌تواند نشان دهد که نسبت به مشکلی از بصیت و آگاهی برخوردار خواهید شد.

۳۱. خواب دیدن عنکبوت‌ها در همه‌ جا

چنین خوابی نشان از درگیری با یکی از آشنایان خانم است؛ حتی می‌تواند یکی از همکاران خانم یا رئیس خانم باشد. این تصویر استعاره‌ای برای قدرت زنانه جهت به دام انداختن و تحت تملک گرفتن است. اگر می‌بینید عنکبوت‌ها همه جا روی زمین می‌خزند این خواب می‌تواند نشانگر آن باشد که درباره‌ی رابطه‌ی فعلی‌تان نگران هستید. شاید اوضاع بر وفق مراد نیست. اگر عنکبوت‌ها به دست‌ها و پاهای‌تان حمله کرده باشند، این خواب یادآور درگیری احتمالی است که ممکن است در گذشته اتفاق افتاده باشد.
تعبیر خواب عنکبوت قهوه ای

۳۲. خواب ببینید عنکبوت‌هایی از سر‌تان آویزان شده‌اند

این نشانه‌ای است از آن که شما را یک فرد مونث تحت کنترل گرفته است که تا حدودی سلطه‌گر و کنترل‌گر است. این شخص می‌تواند مادر، همسر، نامادری یا حتی رئیس خانم باشد که همیشه حواسش به شما هست و ریزترین حرکات‌تان را زیر نظر می‌گیرد. همین امر خودش باعث درجه‌ای از اضطراب و استرس خواهد شد. برای یک مرد، سلطه‌ی بر زن‌ها، عنکبوتی که از سر آویزان شده است ممکن است نشان از احساس فشاری از سوی همکاران باشد یا اینکه حاکی از نگرانی کلی شما برای جامعه‌. این فشاری است که توانایی ابراز وجود یا آزادی بیان عقاید یا افکارتان را از شما می‌گیرد.

۳۳. خواب گیر افتادن در تار عنکبوت

اگر خواب ببینید فرزندانتان در تار عنکبوت گیر افتاده‌ اند، این خواب نشان از آن دارد که تلاش‌های‌تان دارند به ثمر می‌نشینند. ممکن است به خاطر ایثار و از خود گذشتگی‌تان پاداش داده شوید یا اگر جایی استخدام هستید ممکن است به خاطر دستاوردهای‌تان در انجام کارهای سخت شناخته و تمجید شوید.

۳۴. رتیل

اگرچه اکثر خواب‌هایی که در آن عنکبوت وجود دارد، مثبت هستند اما دیدن رتیل در خواب معنایی منفی دارد. همه ما می‌دانیم که رتیل، خطرناک‌ترین نوع عنکبوت است.
اگر یک رتیل را در خواب ببینید، می‌تواند نشانه خوبی نباشد. رتیل می‌تواند نشان دهد که در دوران پیش رو، در موقعیتی خطرناک خواهید بود. اتفاق بدی برای‌تان می‌افتد و نگران و آشفته خواهید شد.
این‌ها برخی از رایج‌ترین خواب‌ها درمورد عنکبوت بودند و همان‌گونه که در بالا دیدید هر کدام از آن‌ها معنای خود را دارند. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطمینان داریم که می‌توانید خواب خود درباره عنکبوت را تفسیر کنید. اگر تفسیر درستی می‌خواهید باید تمام جزییات خواب را به خاطر بیاورید.
همان‌گونه که دیدید، عنکبوت‌ها در اکثر خواب‌ها معنای مثبتی دارند. آن‌ها نماد شانس خوب، موفقیت، ثروت و زنان مهم در زندگی هستند.
از سوی دیگر اگر دوست دارید خواب عنکبوت ببینید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواب به تصویر عنکبوت نگاه کنید. شکی نیست که تمام شب را خواب عنکبوت می‌بینید.

ترجمه : تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران و کامروا ابراهیمی

منبع:dreamingandsleeping

تعبیر خواب عنکبوت،تعبیر خواب عنکبوت سیاه،تعبیر خواب عنکبوت زرد،تعبیر خواب عنکبوت قرمز،تعبیر خواب عنکبوت  سفید،تعبیر خواب عنکبوت قهوه ای،تعبیر خواب عنکبوت و تار عنکبوت،تعبیر خواب تار عنکبوت،تعبیر خواب کشتن عنکبوت،تعبیر خواب نیش زدن عنکبوت،تعبیر خواب پریدن عنکبوت روی فرد،تعبیر خواب تار عنکبوت در خانه

Comments

Popular posts from this blog

تعبیر خواب سیب زمینی جوانه زده ؛ معنی دیدن سیب زمینی جوانه زده در خواب

تعبیر خواب تسبیح سبز ، معنی دیدن تسبیح سبز در خواب های ما چیست